صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. نان کوکو جامائیکایی از شیر و روغن نارگیل تهیه می شود که به خاطر طعم خاصی که دارد، یک مزه متفاوت به نان می دهد. این نان را می توان شیرین یا کم شکر تهیه کرد و بسته به این که مصرف آن چگونه است

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی

می توان مقدار شکر را متفاوت اضافه کرد. این نان از خمیر مایه تهیه شده است که خیلی بافت نرم و پنبه ای دارد و هضم آن برای معده راحت است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی در ادامه با سایت  میسنا همراه باشید.

طرز تهیه نان پیشی خوشمزه به روش ترکیه ای با سیاه دانه
طرز تهیه نان پیشی خوشمزه به روش ترکیه ای با سیاه دانه
نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند
مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سه و نیم پیمانه
شیر نارگیل ۱ پیمانه
خمیر مایه فوری ۲ قاشق چای خوری
روغن نارگیل یک چهارم پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ قاشق چای خوری الی یک چهارم پیمانه
نمک ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ ۱ عدد
روغن نارگیل ۱ قاشق چای خوری
شیر نارگیل ۱ قاشق چای خوری
طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی
مرحله اول
برای تهیه نان کوکوی خوشمزه و مخصوص به روش جامائیکایی در ابتدای کار، شیر نارگیل را کمی گرم می کنیم. شکر را درون آن حل می کنیم. مقدار شکر بسته به ذائقه و نوع مصرف نان دارد. خمیر مایه را هم به آن اضافه کرده و استراحت می دهیم تا فعال شود.

مرحله دوم
در این مرحله وقتی خمیر مایه فعال شد، همه مواد را با هم ترکیب کرده و ورز می دهیم تا خمیر یکپارچه شود. روی خمیر را پوشانده و در جای گرم قرار می دهیم. خمیر را به مدت ۱ الی ۲ ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

درمان قطعی انواع لک,بدون نیاز به پزشک فقط با یک کرم گیاهی+تضمینی
درمان قطعی انواع لک,بدون نیاز به پزشک فقط با یک کرم گیاهی+تضمینی

مشاهده
yektanet-logo-signتبلیغ
مرحله سوم
پف خمیر را با دست گرفته و آن را به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. نیم ساعت دیگر استراحت می دهیم و سپس هر چانه را روی سطح کار با وردنه به حالت بیضی باز می کنیم. روی خمیر را با روغن نارگیل می مالیم.

طرز تهیه نان کلانه کردی خوشمزه و ساده به روش کرمانشاهی
طرز تهیه نان کلانه کردی خوشمزه و ساده به روش کرمانشاهی
نان کلانه یا که لانه یک نان سنتی خوشمزه و مقوی شهر های کردستان و سنندجو برخی شهر های کرمانشاه است
مرحله چهارم
سپس آن را دو لا تا می کنیم و نیم ساعت دیگر به خمیر استراحت می دهیم تا به خوبی ور بیاید. در ادامه یک کاسه مناسب بر می داریم و زرده تخم مرغ را به همراه شیر نارگیل و روغن نارگیل به کاسه اضافه می کنیم.

yektanet.com
مرحله پنجم
در این مرحله ترکیب زرده تهم مرغ و شیر نارگیل و روغن نارگیل را با هم مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس با فرچه روی نان ها را رومال می کنیم. در ادامه فر را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۳۶۰ درجه فارنهایت گرم کرده ایم.

مرحله ششم
کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و نان ها را درون آن قرار می دهیم. ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا نان ها در فر پخته شود. وقتی روی نان ها طلایی شد، آن ها را از فر خارج کرده و کمی که از دما افتاد از سینی جدا می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

مطالب مرتبط