صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / طرز تهیه قهوه اسپرسو

طرز تهیه قهوه اسپرسو

طرز تهیه قهوه اسپرسو

طرز تهیه قهوه اسپرسو برای تهیه قهوه اسپرسو به یک دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات نیاز دارید. آب جوش را داخل مخزن موکاپات بریزید. فیلتر قهوه را بر روی مخزن قرار دهید و پودر قهوه را در آن بریزید. دقت داشته باشید که آب شما باید کاملا جوش باشد. سپس پارچ موکاپات را روی آن قرار دهید. موکاپات را بر روی حرارت زیاد بگذارید و کمی صبر کنید تا عصاره قهوه از آن خارج شود. شعله را کم کنید و اجازه دهید تا آب مخزن خالی شود. زمانی که دیگر عصاره قهوه از لوله پارچ خارج نشد، موکاپات را از روی شعله بردارید. در این مرحله شکر را اضافه کنید و قهوه را سرو نمایید.در ادامه با میسنا همراه باشید.

طرز تهیه قهوه اسپرسو

نکات مهم در تهیه قهوه
برای تهیه قهوه، بهتر است از قهوه‌جوش‌های سنتی استفاده کنید. این قهوه‌جوش‌ها معمولا مسی هستند.
اگر قهوه خود را بدون شکر می‌خورید، باز هم به اندازه نصف قاشق چای‌خوری به آن شکر اضافه کنید. شکر تلخی بیش‌ از اندازه قهوه را می‌گیرد و طعم بهتری به آن می‌دهد.
برای داشتن کف روی قهوه، پودر قهوه را در آب کاملا سرد بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.
برای تهیه قهوه ترک آن را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا فرصت کافی برای آزاد شدن عطر و روغن دانه‌های قهوه وجود داشته باشد و طعم آن بهتر شود.

طرز تهیه قهوه اسپرسو
برای داشتن قهوه‏ای خوش‌طعم و عطر بهتر است پس از برداشتن قهوه‌جوش از روی اجاق، 2 تا 3 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روی حرارت قرار دهید. این کار را سه بار تکرار کنید تا طعم قهوه بهتر شود. هربار­­­، کف ایجادشده بر روی قهوه را به آرامی با قاشق بردارید و در فنجان قهوه بریزید.
کافه‌ها در کنار قهوه ترک یک فنجان آب نیز قرار می‌دهند. ماده‎ای با نام اکسالات در قهوه وجود دارد که خوردن آب باعث دفع آن می‎گردد. علاوه بر این، نوشیدن آب پس از قهوه از تیرگی دندان‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط