صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت آلبالو پلو با گوشت چرخ‌ کرده یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های درست کردن این پلوی مجلسی است. معمولا برای تهیه آلبالو پلو اصیل گوشت چرخ‌ کرده را به صورت قلقلی درست می‌کنند.  در ادامه با میسنا همراه باشید.

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آلبالو ۷۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
برنج ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز ۱ عدد متوسط
شکر ۲۵۰ گرم
زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
خلال پسته و بادام به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ ساعت

مدت زمان دم کشیدن آلبالو پلو با گوشت: ۴۰ الی ۶۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی
با مراحل طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده با ما همراه باشید. این آلبالو پلوی مجلسی به روش شیرازی را هم با آلبالوی فریز شده و هم آلبالوی تازه می‌توانید درست کنید.

مرحله اول؛ خیس کردن برنج و هسته‌گیری آلبالو
ابتدا به مدت ۱ الی ۲ ساعت برنج را با آب و نمک بخیسانید. آلبالوهای شسته شده را هسته‌گیری کنید. روش‌های هسته‌گیری آلبالو را بلد هستید؟

در صورت تمایل می‌توانید برنج، نمک و آلبالو منجمد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

تخفیفات بستنی افق کوروش
مرحله دوم؛ ریختن شکر لابه‌لای آلبالوها
سپس آلبالوهای هسته‌گرفته را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید (اگر آلبالو پلو را ملس می‌پسندید برای این مقدار آلبالو از ۲۰۰ گرم شکر استفاده کنید). قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن این ترکیب اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند. بعد از این مدت آلبالوها را آبکش کنید و آب آلبالو را در یک شیشه تمیز بریزید. از این آب می‌توانید به عنوان شربت آلبالو استفاده کنید.

حتما بخوانید ۲ طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی در تابه، ساندویچ ساز و فر
برای تهیه شکر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگا‌ه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ تهیه گوشت قلقلی و سرخ کردن آن
گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز متوسط رنده شده که آب آن را گرفته‌اید، نمک و فلفل سیاه خوب ورز دهید و به صورت گوشت قلقلی‌های کوچک به اندازه یک گردو درآورید. گوشت قلقلی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت چرخ کرده، روغن مایع و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ برنج را آبکش کنید
در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را در آن بریزید. برای اینکه برنج شفته نشود موقع آبکش کردن سطح روی برنج نرم و مغز آن باید سفت باشد. در این مرحله برنج را آبکش کنید.

مرحله آخر؛ آلبالو پلو را دم کنید
در قابلمه‌ای که می‌خواهید آلبالو پلو را دم کنید مقداری روغن داغ کنید و کف آن را با نان یا حلقه‌های سیب‌ زمینی بپوشانید. می‌توانید روی نان یا سیب‌ زمینی مقداری کنجد بپاشید. حالا به صورت لایه لایه برنج و آلبالو و گوشت قلقلی در قابلمه بریزید، لایه آخر باید برنج باشد. می‌توانید در صورت تمایل گوشت را لای برنج دم نکنید و بعد از پایان پخت آلبالو پلو، گوشت‌های قلقلی را روی برنج سرو کنید.

وقتی که تمام مواد را در قابلمه لایه لایه ریختید پلو را به مدت ۴۰ الی ۶۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز دم بگذارید. بعد از دم کشیدن پلو کمی از برنج روی آن را بردارید، با زعفران ترکیب کنید و روی آلبالو پلو برنج زعفرانی بریزید. در صورت تمایل آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده را با خلال پسته و بادام تزیین کنید.

شما می‌توانید زعفران، مایه آلبالو پلو، خلال پسته و خلال بادام را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با گوشت چرخ کرده

نکات مهم برای تهیه آلبالو پلو مجلسی با گوشت چرخ کرده

استخدام کارمند فروشگاه

اگر می‌خواهید آلبالوها حین دم کردن پلو به هم نچسبند، مقداری کره آب کنید و قبل از دم کردن پلو، آلبالوها را حسابی به کره آب شده آغشته کنید. در صورت تمایل می‌توانید کره را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.
در صورت تمایل می‌توانید خلال‌های بادام را کمی در آب یا گلاب خیس کنید و حین دم کردن یک گوشه کنار آلبالوها دم بگذارید. گلاب را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.
اگر می‌خواهید یک آلبالو پلو چند رنگ و مجلسی با گوشت چرخکرده داشته باشید، یک گوشه قابلمه مقداری شربت آلبالو (در حد سه یا چهار قاشق غذاخوری) و یک گوشه دیگر مقداری زعفران آب کرده بریزید. یادتان باشد لایه آخر آلبالو پلو فقط باید برنج سفید باشد. موقع سرو برنج تمام این قسمت‌ها را با مقداری برنج مخلوط کنید و هر کدام را به صورت جداگانه روی دیس آلبالو پلو بکشید.
می‌توانید آلبالو پلو را بدون شکر و با مربای آلبالو درست کنید که نوع ساده‌تر آلبالو پلو است، طرز تهیه مربای آلبالو را بلد هستید؟ در ضمن می‌توانید مربا آلبالو را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از افق کوروش هم بخرید. اما بهتر است برای بهره بردن از خواص آلبالوی تازه آلبالو پلو را با آلبالو تازه درست کنید.
طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده و آلبالو فریزری هم مشابه روشی است که در بالا به آن اشاره کردیم، فقط در این روش از آلبالوی فریز شده به جای آلبالوی تازه استفاده می‌شود. اگر آلبالو به درستی فریز شده باشد، مواد مغذی این آلبالو هم فرق چندانی با آلبالوی تازه ندارد.
در طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده هم می‌توانید گوشت چرخ‌کرده را به صورت کوفته قلقلی درآورید و در غذا بریزید و هم می‌توانید آن را با پیاز و دیگر ادویه‌ها تفت دهید و بپزید. سپس مایه گوشتی را مثل مایه گوشتی ماکارونی لابه‌لای پلو بریزید تا دم بکشد.
برای تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی، بهتر است قلقلی‌ها را لا‌به‌لای پلو قرار ندهید. بهتر است قلقلی‌ها را بعد از پخت پلو روی آن بگذارید تا طعم و ظاهر قلقلی ها بهتر حفظ شود.
اضافه کردن آرد نخودچی به مایه گوشت قلقلی آلبالو پلو مانع وا رفتن آن‌ها می‌شود. آرد نخودچی را از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، حضوری یا تلفنی.
در زمان ترکیب کردن برنج با آلبالو حتما مقداری آلبالو را به صورت جداگانه برای تزیین آلبالو پلو بردارید.
طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ هم بسیار مرسوم و پرطرفدار است.
حتما بخوانید 2 طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله در 40 روز
سوالات متداول

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی

چه کار کنیم ته دیگ آلبالو پلو سیاه نشود؟
در طرز تهیه آلبالو پلو، به خاطر این که آلبالو آب خود را پس می‌دهد و آب آلبالو کف قابلمه جمع می‌شود، باید حتما ته دیگ قرار دهید. فرقی نمی‌کند برای ته دیگ از نان یا سیب زمینی استفاده می‌کنید. این کار باعث می‌شود قابلمه هم رنگ سوختگی نگیرد.

استخدام کارمند انبار
برای حفظ ظاهر آلبالو در آلبالو پلو چه کنیم؟
برای حفظ ظاهر آلبالو در البالو پلو بهتر است، زیاد آلبالو را نجوشانید تا له نشود.

اگر آلبالو نداشتیم، از مربای آلبالو می‌توانیم در آلبالو پلو استفاده کنیم؟
بله، از مربای آلبالو، در آلبالو پلو به جای آلبالو تازه می‌توانید استفاده کنید.

مطالب مرتبط